Over mij

Mijn foto
Ik ben Sanne, 27 jaar en ik heb CF. Ook heb ik een broertje met CF. Ik ben onder behandeling in het Erasmus MC in Rotterdam. Ik werk 24 uur per week bij Albert Heijn als caissière. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om te shoppen en op stap te gaan met vriendinnen/vrienden. Ik heb een relatie met Marco sinds 04-09-2011

donderdag 27 oktober 2016

Vervolg Vfend

Ik ben nu 3 weken bezig met de Vfend en ik moet zeggen de eerste halve week was kak.. Bijwerkingen waren vreselijk. Nu zijn ze allemaal weg, alleen ben ik een rood tomaatje, dat neem ik dan maar voor lief.. De jeuk komt en gaat in mijn gezicht, maar zolang ik bezig ben en er niet teveel aan denk dan is het te doen.
Vorige week donderdag moest ik op controle, de laatste keer blies ik een magere 57%. Ik had sterk het gevoel dat het nu beter zou zijn..
Maar toen werd ik me toch verkouden, net 2 dagen voordat ik op controle moest. Ik hoesten m'n longen uit mijn lijf, door het hoesten heel m'n stem verpest en kon ik de woensdag maar amper praten..
Ik dacht echt waarom net voordat ik weer longfunctie moest blazen.. Maja het was niet anders dus wij donderdag naar het ziekenhuis. En wat ik al dacht.. Ik blies een magere 53%.. Echt een dieptepunt..
De longarts hoorde ook van alles kraken en heb ik voor de zekerheid een antibiotica kuur gehad. Levofloxacine.. Ook met deze mag ik niet in de zon of uv licht, net als met de Vfend.. Dus nu maar zoveel mogelijk binnenblijven, gelukkig is het weer ook niet al te best dus dat geluk heb ik..
Nu mag ik over 2 weken weer terug, hopelijk blaas ik dan beter en is mijn hoestje over, want een blaffende zeehond is er niks bij...
Het gaat gewoon allemaal even kak op dit moment.. vorige jaar blies ik 10% meer longfunctie en ik zou graag dat weer terug hebben, maar of dat gaat lukken.. En anders zou ik hiermee moeten dealen...

Tot de volgende keer,

Liefs xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten