Over mij

Mijn foto
Ik ben Sanne, 27 jaar en ik heb CF. Ook heb ik een broertje met CF. Ik ben onder behandeling in het Erasmus MC in Rotterdam. Ik werk 24 uur per week bij Albert Heijn als caissière. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om te shoppen en op stap te gaan met vriendinnen/vrienden. Ik heb een relatie met Marco sinds 04-09-2011

donderdag 20 december 2012

Controle EMC

Met lood in mijn schoenen ging ik vandaag naar het EMC, ik hoestte sinds gisteren zo erg, een zeehond is er niks bij. Dus ik zag de bui al hangen. Mijn longfunctie was 65%, vorige maand 66%, dus die ene 1% daar valt mee te leven. Ik zelf had het veel lager verwacht.. Dat denk ik trouwens elke keer, ik moet denk echt meer vertrouwen krijgen in mijn lichaam...

Daarna bij de arts langs, ik vroeg zelf al gelijk om een kuurtje omdat ik graag kerst en oud en nieuw gewoon lekker met vrienden wil vieren. Hier was hij het mee eens. Hij hoorde mij hoesten en wist genoeg. Mijn longen klonken schoon, het zit vooral in de bovenste luchtwegen.

Daarna nog wat dingetjes besproken met betrekking tot de Vfend, de opvliegers die ik ervan krijg en dat het piepen ook weer terug was. De opvliegers horen erbij. Maar het piepen zou juist weg moeten zijn. Hij wil eerst deze Ab kuur afwachten en misschien daarna kijken of Prednison zou helpen.. Daar zit ik zelf niet op te wachten, maar dat is even afwachten..

Verder begon hij zomaar ineens, we hebben het er nooit over gehad. Hoe het tussen mij en Marco gaat. Het gaat heel goed tussen ons. Hij zei erbij dat het niet voor nu was, maar dat hij het gewoon even wilde zeggen. Als wij een kinderwens zouden hebben, dat Marco dan getest moet worden op het dragerschap ect.. En dat ze binnen het team een gynaecoloog hebben. Marco en ik hebben het daar nog niet echt over gehad. Hij is bezig met afstuderen en daarna gaat hij een baan zoeken. We wonen nog niet eens samen. Maar ik weet ook wel dat als het mij slechter gaat en mijn longfunctie afneemt dat de kans er is dat ze zeggen dat het een te groot risico is.
Nu weet ik van mijn eigen dat ik graag kinderen wil, ik ben er dol op, maar het moet allemaal wel verantwoord zijn. Maar dit is niet voor nu. Eerst Marco zijn school af laten maken en baan zoeken zodat we misschien iets van een huis kunnen kopen en dan komt eventueel die kinderwens wel.. ;)

Liefs xx

1 opmerking:

  1. Beste Sanne,

    Voordat je jezelf laat gek maken door een kinderwens, blijf realistisch!
    Besef je CF en de beperkingen, ook nu er Crisis is (dus beide zullen moeten werken om een normaal huishouden te voeren). Heb zelf dit altijd voor ogen gehouden en nu mijn vriendin ontslag krijgt, zal ik moeten doorwerken, of ik wil of niet (hypotheek).
    Een kind die krijg je niet, die neem je (voor de rest zolang je leven duurt).
    Ik vindt het diep en diep triest, voor diegene waarvan de CF’er wegvalt, maar nog erger voor het kind die een ouder moet missen.
    Probeer je gezondheid (+ longinhoud) te verhogen en het werk op te voeren, dan pas praten wij verder (tot nu toe ken ik geen CF’ers die 40 uur per week werken volhouden).
    Ook mijn artsen vinden dat iedereen recht heeft op een kind (willen maar al te graag hun kunnen bewijzen kennelijk) net als mijn bank recht heeft op een hypotheek.

    BeantwoordenVerwijderen