Over mij

Mijn foto
Ik ben Sanne, 27 jaar en ik heb CF. Ook heb ik een broertje met CF. Ik ben onder behandeling in het Erasmus MC in Rotterdam. Ik werk 24 uur per week bij Albert Heijn als caissière. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om te shoppen en op stap te gaan met vriendinnen/vrienden. Ik heb een relatie met Marco sinds 04-09-2011

zaterdag 12 juli 2014

Dagje EMC

Afgelopen woensdag ging om 6.15 uur de wekker.. Ik moest mij om 8.30 melden op de SV in het EMC voor mijn jaarlijkse APK keuring..

Om 9 uur had ik een bovenbuik echo waar ik nuchter voor moest zijn. Ik kan me niet herinneren dat ik zoiets ooit gehad heb, dus heb ik maar raad gevraagd aan mijn broertje wat ze precies gingen doen. Nou het stelde niks voor en het was een arrogante dokter, binnen 5 minuten stond ik terug buiten. Daarna kwam de diëtiste en wat was ze tevreden met mijn 57.8 kilo (2 jaar geleden zat ik tussen de 45/46 kilo. En ik voel me er goed bij, dus moest vooral zo door gaan :)
De fysio was ook tevreden, wel een klein aandachtspuntje, dat is mijn saturatie. Ik moest een wandel test doen van 6 minuten en na 2 minuten zakte mijn saturatie naar de 93%. Uiteindelijk toen de test klaar was had ik een mooie saturatie van 98%, maar omdat ik vertelde dat ik 10 km ga hardlopen vroeg ze of mijn saturatie dan niet te ver zakt? Ik zei dat ik dat niet wist omdat ik geen meter heb, maar dat ik niet het idee heb dat ie ver zakt. Ik moet dit een beetje in de gaten houden... Verder was ze heel tevreden en moest vooral doorgaan met hardlopen, zumba en fitnessen.

Ook had ik nog een audiogram, ik vind het maar een raar iets. In een geluidsdichte warm benauwd hok. Koptelefoon op je oren. Je hoort je eigen de hele tijd ademen waardoor ik het gevoel heb dat ik die piepen niet hoor, dus wat doe ik, ik houd m'n adem zolang mogelijk in zodat het stil is en ik de piepen kan horen. Maar doordat het zo warm binnen is begin ik te hoesten en die vrouw gaat dan gewoon door, dus dan hoor ik weer geen piepen. En dan krijg je de opmerking, ben je verkouden? Volgens mij moest je de vorige keer ook al hoesten.. Toen heb ik haar maar even vriendelijk uitgelegd wat er aan de hand is en waarom ik hoest.. Toen keek ze wel even anders en verontschuldigde ze haar eigen.
Dus ik heb geen idee hoe die test gegaan is.
Verder nog een longfoto laten maken, bloedprikken, glucose prik.

En als laatste onder tussen was het 15.15 uur, longfunctie. Ik had zo gehoopt doordat ik nu flink aan het sporten ben, mijn eigen goed voel. Ik hoest wel wat, maar dat heb ik altijd al gehad dat mijn longfunctie hetzelfde was gebleven, maar helaas mijn longfunctie zit weer op het niveau als voor mijn opname van Maart.. Balen balen balen, maja ik voel me goed en dat vind ik toch ook wel belangrijk!

Daarna konden we naar huis en was het 17.00 uur voor we thuis waren.. Pff vermoeiende dag met 's avonds nog de voetbal dus lag ik uiteindelijk om 1.30 uur in m'n bed. Donderdag heb ik maar een rust dag gehouden want pff wat was ik moe..
Nu gaat het wel weer en hebben we vanmiddag weer een leuk feestje namelijk Breda Live!

De uitslagen krijg ik 4 augustus van mijn longarts, dus ik ben benieuwd!

Liefs xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten