Over mij

Mijn foto
Ik ben Sanne, 27 jaar en ik heb CF. Ook heb ik een broertje met CF. Ik ben onder behandeling in het Erasmus MC in Rotterdam. Ik werk 24 uur per week bij Albert Heijn als caissière. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om te shoppen en op stap te gaan met vriendinnen/vrienden. Ik heb een relatie met Marco sinds 04-09-2011

dinsdag 30 juli 2013

Beetje dubbel..

Vandaag heeft mijn broertje APK keuring in het ziekenhuis.
Ik kreeg net een whatsapp van hem dat hij longfunctie had geblazen, dus ik vroeg hoe die gegaan was. Hij was namelijk vorige week een week op vakantie geweest met vrienden en weigerde zijn vernevel apparaat mee te nemen, hij zei; ik kan makkelijk een week zonder. Dus ging hij zonder vernevel apparaat en Pulmozyme weg.. Hier thuis waren de meningen sterk verdeeld, maar goed hij is 20 jaar, soms nog een vreselijk grote puber, ga er dan maar eens tegen in haha!
Maar goed, zijn longfunctie, pff moest het berichtje echt even 2 keer lezen.. Namelijk 98% en 3.81 liter BAM!
Natuurlijk ben ik heel blij voor hem, maar tegelijk dacht ik na over mijn eigen longfunctie en nu weet ik niet of ik die met hem kan en mag vergelijke.. Maar toch.. Hij heeft bijna 2x zoveel lucht dan ik..
Nu snap ik wel gelijk waarom hij 40 uur in de week kan werken, 2 avonden op stap kan gaan en dan nog lijkt hij niet moe te zijn..
Soms zou ik ook wel zoveel lucht willen hebben en gewoon doorgaan en niet denken van pff nu moet ik toch echt even gaan zitten..
Maja aan de andere kant is zijn lever en mild niet al te best en mist hij een stuk darm waardoor hij altijd diarree heeft..
Tjah wat heb je dan liever.. Iets minder lucht en verder "gezond".. Of heel veel lucht, maar soms dagen buikpijn hebben en de grootste tijd van de dag op de wc doorbrengen...
Ik denk dat het allebei klote is.. CF hebben is gewoon kut..

Liefs xx

2 opmerkingen:

  1. Wauw wat een longfunctie maar ik snap je wel hoor! En CF is kut, in alle soorten of maten, het is en blijft kut met een hoofdletter K!

    Veel liefs terug xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een cf-collega zei ooit eens: CF is a bitch. En daar sluit ik me helemaal bij aan!

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen