Over mij

Mijn foto
Ik ben Sanne, 27 jaar en ik heb CF. Ook heb ik een broertje met CF. Ik ben onder behandeling in het Erasmus MC in Rotterdam. Ik werk 24 uur per week bij Albert Heijn als caissière. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om te shoppen en op stap te gaan met vriendinnen/vrienden. Ik heb een relatie met Marco sinds 04-09-2011

donderdag 31 mei 2012

Vooral niet opgeven! :)

De tentamens komen er weer aan en dat levert weer veel stress op. Ik sta er slecht voor.. Sinds dit schooljaar hebben ze de norm flink omhoog gehaald. 52 studiepunten moet je halen van de 60 om over te gaan. Vorig jaar was dit nog 45..
Nu is het bij mij zo dat ik er al 8 mis. Ik moet dit hele blok halen + mijn herkansing.. En anders is het gewoon over en uit. Ik kan wel bij de examencommisie nog een extra toets opnieuw doen.. Maar dan moet ik er wel voor in aanmerking komen..
En het is niet dat ik die toetsen niet heb gehaald door het ziek zijn ofzo. Want ik heb geen 1 les hoeven missen. Dus daar kan ik het ook niet opsteken. Ik denk dat het HBO net iets tehoog is voor mij. En als ik thuis kom van school ben ik moe en kan ik niet nog een hele avond huiswerk maken..
Maar dit wil niet zeggen dat ik er niet voor ga. Want het woord opgeven ken ik niet. Ik ga mijn best doen en proberen om alles te halen.. En dan zien we volgend jaar wel weer hoe het loopt!
Maar in mijn hoofd is het vreselijk stressen.. Want ik wil het zo graag...

En verder ga ik komende zaterdag de 5 km hardlopen bij ons in het Dorp. Elk jaar word de Van Gogh Loop georganiseerd. De 5 km start 's avonds om 20.15u.. Al een heleboel mensen komen mij aanmoedigen.. Hoe super is dat!
Ik heb gistere nog geoefend en het moet lukken! Want ook hierbij geef ik niet op en loop ik het uit.. Hoe maakt niet uit, maar ik zal de eindstreep halen!!

Liefs xx

3 opmerkingen:

  1. Hopelijk lukt het je toch om de studiepunten bij elkaar te rapen ;) !
    En als niet, meer dan je best kan je niet doen! :) Daar heeft het zeker niet aangelegen!

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Sanne,

    Ik snap dat je graag je school wilt kunnen halen, maar aan de andere kant.... Ik heb ook MBO gedaan, niet omdat ik geen HBO kon, maar gewoon omdat ik geen zin had om te leren. Ik zat hele dagen op school en wilde gewoon wat vrije tijd over houden en niet thuis nog eens uren aan mijn huiswerk zitten. Het hele MBO heb ik amper huiswerk gemaakt of geleerd en ik heb alle jaren in 1 keer gehaald. Mijn examens ook allemaal gehaald zonder te leren. En weet je wat, uiteindelijk ben ik precies gekomen bij wat ik op de basischool al wilde. Ik bleek helemaal geen HBO nodig te hebben. En als je dat wel nodig hebt voor een vervolg opleiding kan je altijd je vervolgopleiding op MBO niveau beginnen en vervolgend met HBO. Dan doe je er wel wat langer over, maar dan hoef je niet zo op je tenen te lopen... Succes!
    Liefs Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Ilse!

      Leuk dat je reageerd! :) Ik heb ook eerst MBO gedaan.. ;) En wilde daarna heel graag HBO gaan doen, het liefst werkt ik op een medisch kinderdagverblijf en daar heb je echt HBO voor nodig... Maar ik heb me er al half bij neer gelegt dat ik dit niet ga halen en het klinkt misschien gek, maar het is wel goed zo. Ik heb al een diploma, tis niet dat ik niks heb... Maar we zullen zien.. Komende weken er even hard tegenaan.

      X

      Verwijderen