Over mij

Mijn foto
Ik ben Sanne, 27 jaar en ik heb CF. Ook heb ik een broertje met CF. Ik ben onder behandeling in het Erasmus MC in Rotterdam. Ik werk 24 uur per week bij Albert Heijn als caissière. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om te shoppen en op stap te gaan met vriendinnen/vrienden. Ik heb een relatie met Marco sinds 04-09-2011

vrijdag 28 maart 2014

Top longfunctie

Vanmorgen moest ik op controle komen. Ik blies een prachtige longfunctie van 72%, 2.33 liters.. Daarna langs de arts, ook deze was heel tevreden over hoe het nu ging. Wel begon hij weer even over het moment dat ik het zover liet komen dat er nog maar 59% longinhoud uit kwam.. Hij snapt dat ik wil leven, maar ik leef (en hij heeft er gelijk in) voor iemand met 100% longinhoud om het zo maar even te zeggen.. Dus dat moeten we (of eigenlijk ik) anders gaan doen. Ik had daar altijd de perfecte balans in, maar die is even zoek.. Nu is het voorjaar en de zomer is een rustige tijd.. De periode van nov t/m feb is een hele drukke en vooral ook leuke tijd.. Maar daar moet ik even een weg in zien te vinden.
Want nu is het goed gekomen met mijn longfunctie, maar wat als dat niet het geval was geweest.. Is het dat waard? Aan de ene kant leef je maar 1 keer, maar ik wil wel zo lang mogelijk leven met lucht.. Dus rust en ritme zijn wel belangrijke punten.. Maar er mag wel geleefd worden, hoefde niet achter de geraniums te gaan zitten haha.. Dat doen we dus ook niet, maar niet meer een hele dag vol proppen en dan eigenlijk nog uren te kort komen terwijl het misschien ook in een heel weekend kan.. Ik moet gewoon af en toe even afgeremd worden, dit is niet altijd makkelijk.. Maar ik heb ook nog plannen voor over een aantal jaren.. En daar heb ik ook lucht voor nodig, dus daar gaan we voor ;)

Volgende week vrijdag weer op controle, dan wordt er een longfoto gemaakt, mag weer longfunctie blazen en weer langs de arts.
Volgende week zondag is mijn laatste dag aan het infuus, de maandag erna (oftewel de dag erna) moet ik weer even komen en wordt ik verlost van de Picclijn en als alles dan nog goed is gaan we weer werken. Want dat mis ik wel..

Liefs xx

2 opmerkingen:

  1. Wauw...wat een prachtige longfunctie!!! Lastig om een evenwicht te zoeken in wat verstandig is en wat je allemaal graaf wilt. Maar daar wordt je steeds beter in weet ik uit ervaring. Succes met de laatste kuurdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doe vooral wat je wilt en leef je leven, want dat ben jij. Als je positief en niet angstig in het leven staat komt dat ten goede van je gezondheid. De arts weet niet wat goed voor jou persoonlijk is. Op jouw manier leven beter dan war langer leven dan de docter zegt. Hij weet het ook niet echt.

    BeantwoordenVerwijderen