Over mij

Mijn foto
Ik ben Sanne, 27 jaar en ik heb CF. Ook heb ik een broertje met CF. Ik ben onder behandeling in het Erasmus MC in Rotterdam. Ik werk 24 uur per week bij Albert Heijn als caissière. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om te shoppen en op stap te gaan met vriendinnen/vrienden. Ik heb een relatie met Marco sinds 04-09-2011

vrijdag 1 april 2011

Infuus nummer 2

Toen ik vanmorgen wakker werd en wilde gaan eten dacht ik, "Van wie zijn deze medicijnen?".. Ze kwamen mij niet bekent voor, dus maar even de verpleging geroepen.. Ook zij keek een beetje raar en ze zegt "Deze medicijnen zijn niet voor jou".. Ik dacht waarom liggen ze dan hier?
Nadat ik mijn goede medicijnen had gekregen ben ik gaan eten.
Maar toen dacht ik; Ik kan nog wel zeggen dat die medicijnen niet van mij zijn, maar wat als iemand dat niet kan of niet weet en die eet ze gewoon op..Wie weet wat er dan gebeurd...

Daarna begon mijn infuus pijp te doen en niet zn beetje ook.. Ik zeg dat tegen de verpleger (die ik niet leuk vind) en hij reageert heel nuchter, ik kijk straks wel even, ben nu even bezig. En weg was hij...
Tijdje later dacht ik hallo, kom je nog? Ondertussen werd het rondom het infuus een beetje nat. Ik dacht dit kan niet goed zijn.
Dus weer gebeld, toen kwam er gelukkig een andere verpleegster. Die heeft em eruit gehaald. Het is helemaal rood en pijnlijk.

Daarna ben ik lekker gaan sporten zonder infuus.. Wat fijn is dat! Tijdens het badmintonnen maakte de fysio er goed gebruik van. Ze hebben me echt laten lopen haha!
Daarna kreeg ik een nieuw infuus.. De verpleegster die het ging doen, kan nooit in 1x goed prikken, dus ik hield me hart vast.
Na 2x prikken zat ie. Hij zit nu aan de onderkant van mijn onderarm. Beetje een rare plek en ik moet nog even wennen. Maar hij zit en ik hoop dat ie net zolang blijft zitten als mijn eerste, dat zou mooi zijn..

Verder weinig nieuws

Liefs xx

3 opmerkingen:

  1. Hoi Sanne, 1 advies van een oude rot in het vak (cf 43 jaar) alles checken, niet alleen pillen.
    Ik lig momenteel ook in het ziekenhuis en waar mensen zijn worden fouten gemaakt. En o,h zo waar is die uitdrukking. Dit is niet om je ongerust te maken hoor!!! Alleen om aan te geven dat je goed bezig bent. Sterkte met opknappen.Groeten van Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Sanne,
    zo herkenbaar! Ik check ook altijd alles wat ik inneem of wat ze aanhangen. In het begin deed ik dat niet zo, maar naar gelijke ervaringen als jij beschrijft hierboven, doe ik het nu eigenlijk altijd. En ja ik vraag mij dan ook weleens af... hoe gaat dat dan bij mensen die niet in staat zijn dat voor zichzelf te checken!? Die moeten toch kunnen vertrouwen op het verplegend personeel. En wat Astrid zegt is natuurlijk waar, fouten maken gebeurt overal en is menselijk maaja. In ieder geval veel sterkte en succes nog daar op SV!
    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En zelf je infuus eruit slopen is ook altijd nog een idee... doe ik ook altijd hahaha...

    Succes met nog je laatste weekje!
    Misschien maar even naar buiten vluchten?
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen