Over mij

Mijn foto
Ik ben Sanne, 27 jaar en ik heb CF. Ook heb ik een broertje met CF. Ik ben onder behandeling in het Erasmus MC in Rotterdam. Ik werk 24 uur per week bij Albert Heijn als caissière. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om te shoppen en op stap te gaan met vriendinnen/vrienden. Ik heb een relatie met Marco sinds 04-09-2011

donderdag 6 januari 2011

Controle EMC

Vandaag mocht ik op controle in het EMC in Rotterdam. Er is zoveel gezegt en gedaan dat ik maar amper weet waar ik moet beginnen..
Ik zal bij het begin beginnen. Er stond een gigantasche file voor de parkeergarage (zoals altijd).. Dus ik maar uitgestapt en tevoet verder.. Het was toch een stuk lopen achteraf. Gelukkig kwam ik optijd aan bij de LF, daar moest ik uiteindelijk nog een kwartier wachten. Mijn LF was precies hetzelfde gebleven 65% en de liters waren 2.10.. Vorige keer was het 65% en de liters waren 2.11..De AB die ik 3 weken lang gehad heb, heeft niet echt geholpen. De AB die ik nu heb doet ook nog weinig helaas..De arts had wel verwacht dat de AB iets gedaan had.. Wel was ik 1 kilo aangekomen..

Toen viel het woord opname.. Ik dacht nee niet nu.. Ik moet nog 1 maand stage lopen en dan ben ik klaar.. Laat het me alsjeblieft afmaken.. Maar hij vond zelf dat dit nog te vroeg was omdat ik 3 maanden geleden nog opgenome was geweest en wilde het nog even aankijken.. Nou de smile ging niet meer van mijn gezicht.. Wel moet ik gelijk aan de bel trekken als het achteruit gaat..Dit ga ik ook braaf doen, want uiteindelijk is mijn gezondheid belangrijker..;)

Verder werden mijn suikers nog even besproken. Ze zagen er netjes uit, wel waren ze aan het schommelen en ging het van hoog naar laag, naar hoog..Er is dus wel iets aan de hand, maar het woord diabetes werd niet genoemt, hij noemde het een glucose turbulentie..Het wordt goed in de gaten gehouden. Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd er geen last meer van heb.

Ook werd mijn longfoto besproken die vorige week op de SEH is gemaakt. Deze zag er redelijk uit. Er waren in ieder geval geen ontstekingen op te zien, wel hier en daar een paar plekken, maar dit is litekenweefsel..
Verder denkt mijn arts dat er misschien toch wel een Pseudomonas ergens zit, maar die zich niet laat vangen.. De AB heeft niet geholpen en er zit ook geen vooruit gang in.. Hij vertelde dat ze een beetje vast zitten, maar dat ze de "lek" wel vinden. Zo zei hij het! Hahaha

Ook werd er weer bloed geprikt. Ik moest in een andere kamer gaan zitten omdat er in de prikkamer een CF-er had gezeten, dus ik naar de andere kamer. De naald zit in mijn arm, zegt ze ineens doodleuk, Oeps ik ben de buisjes vergeten.. Dus ik hield de naald en het slangetje vast en zij ging de buisjes halen.. Daarna hebben we er toch wel om moeten lachen..

Al met al ben ik toch blij dat ik niet hoefde te blijven.. Wel baal ik ervan dat mijn LF niet omhoog wil..Dat de AB niet aanslaat..Ik voel me gewoon niet beter dan toen ik uit het ziekenhuis kwam. En misschien is dit het wel en moet ik ermee leren leven..We zullen zien wat de komende weken gaan doen..

Liefs xx

2 opmerkingen:

  1. Hey sanne,

    balen dat je lf niet verbeterd is... Maar gelukkig geen opname, houden zo! En tja dat file probleem bij de parkeergarage is inderdaad een ramp. Ik ga meestal ook lopen vanuit de wachtrij, maar dat is niet echt bevordelijk voor de lf. Nou sterkte en alvast weltruste.
    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Claudia,

    Ja balen he! Best frustrerend zo eigenlijk.. Maja komt goed! :)
    Van die parkeergarage krijg ik ook wat van! Was inderdaad een stuk lopen, gelukkig moest ik nog 20 min wachten voor ik moest blazen dus ik was weer uitgerust! ;)

    Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen