Over mij

Mijn foto
Ik ben Sanne, 27 jaar en ik heb CF. Ook heb ik een broertje met CF. Ik ben onder behandeling in het Erasmus MC in Rotterdam. Ik werk 24 uur per week bij Albert Heijn als caissière. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om te shoppen en op stap te gaan met vriendinnen/vrienden. Ik heb een relatie met Marco sinds 04-09-2011

vrijdag 31 december 2010

Terugblik 2010..

Wat gaat het jaar toch snel..Even een terugblik op het afgelopen jaar.. Er zijn zoveel dingen gebeurd..Leuke maar ook minder leuke dingen..

In januari was ik nog hard bezig om mijn studie SPW te halen, volop stage en heel wat verslagen maken. In februari was het dan eindelijk zover..Studie afgerond, wat een heerlijk gevoel was dat! Maar ook in februari begon ik aan mijn nieuwe opleiding Onderwijsassistent, dat was toch wel even een verschil, net iets moeilijker en meer, maar ontzettend leuk. Ook was er Carnaval, lekker verkleed en veel alcohol.. Als ik de foto's terug zie moet ik toch wel erg hard lachen..
Maar helaas overleed ook mijn opa in Februari, dat is iets waar ik het nog steeds moeilijk mee heb. Het was mijn laatste opa..Dat voelt heel gek..Nu moet ik het zonder opa's en oma's doen..
In maart mijn diploma uitreiking van SPW, super gevoel om dat papiertje te ondertekenen en mee naar huis te nemen, dat heb ik toch maar mooi in de pocket..

De maanden die volgde gewoon lekker door gaan met school, stage, werken, uitgaan, shoppen.. Kortom gewoon genieten van de dingen die er zijn..

In juni was het WK..Normaal ben ik niet z'n voetbal fan, maar dit keer was ik toch wel 1 van de grootste.. geen 1 wedstrijd heb ik gemist. Alle wedstrijden met vrienden in de kroeg gezien, wat een gezelligheid en een hoop spanning.. Tot de finale.. Als ik daar beelden van terug zie, baal ik toch wel dat we geen wereldkampioen geworden zijn, we waren zo dichtbij.. Maar helaas..
Ook waren in juni mijn ouders 25 jaar getrouwd, ook dit was een feestje waard..

In augustus voor het eerst zonder ouders op vakantie, de eerste keer het vliegtuig in..Pff wat komt daar allemaal bij kijken, doktersverklaring, medicijnenpaspoort..Alles is goed gegaan en had ik lucht genoeg. Het hoogte punt van de vakantie was toch wel dat ik gebungee jumpt had, eens en nooit meer! Pfoe ik was nog nooit zo bang geweest..
Ook heb ik deze maand een autootje samen met mijn ouders gekocht. Een Peugeot 206, lichtblauw.. Ik wilde perse een lichtblauwe, een andere kleur kwam er niet in haha.. En na lang zoeken uiteindelijk gevonden! Ik ben er trots op en rij er overal mee naar toe!

Ondertussen was ik druk bezig met het helpen bouwen aan de bloemencorso wagen (http://www.bloemencorsozundert.nl/) Daar kijk ik echt het hele jaar naar uit..Het is gewoon super..
Toen kwam de maand september. Begin september de optocht van bloemencorso, veel gefeest..
Ook begon ik weer met stage..
Maar al gauw merkte ik dat het niet goed zat.. Het begon met een verkoudheid, tja die heb ik wel vaker, maar die verkoudheid werd een infectie en goede ook..
Op 1 oktober werd ik opgenomen in het EMC in Rotterdam, gelukkig mocht ik met mijn verjaardag naar huis, maar eigenlijk was dit teveel.. Toch heb ik een leuke verjaardag gehad en ben ik goed verwent op mijn 20e verjaardag!!! Daarna heb ik nog een week in het ziekenhuis geleden en mocht ik met een thuisbehanding naar huis.. Ook dit was geen succes, mijn angst voor infuzen werd groter en groter..Uiteindelijk mocht ik met de behanding stoppen..
Na 1,5 week thuis te zijn kreeg ik de longbloeding.. Hè balen weer 2 dagen in het ziekenhuis..

Toen was het ondertussen al november, toen kreeg ik een voorhoofdholte ontsteking, ook hier was ik weer weken zoet mee..Maar in deze maand ben ik ook weer flink opstap geweest, alleen dan wat minder lang en zonder alcohol..Maar ook dan kan ik plezier hebben..

Toen was het december.. In deze maand ben ik begonnen met de fysio.. Iets waar ik heel erg tegenop zag..Ik ga er niet graag na toe, maar als ik dan eenmaal er ben gaat het wel. Het is gewoon even wennen en ik moet er tijd voor maken..Ook heb ik moeten leren dat ik soms gewoon nee moet zeggen.. Dat is nog steeds iets wat ik moeilijk kan, al gaat het al beter dan eerst..Ook is er verandert dat ik minder lucht heb en het sneller benauwd heb, een glas in 1x leeg drinken zonder tussen door adem te halen hoef ik niet meer te proberen, hier ben ik al aangewend, maar in het begin was het toch knap lastig..

Dit is mijn laatste blog voor dit jaar..
Zometeen nog even werken en vanavond het nieuwe jaar goed beginnen..In het café met een drankje..
Fijne jaarwisseling allemaal!

Liefs xx

1 opmerking: