Over mij

Mijn foto
Ik ben Sanne, 27 jaar en ik heb CF. Ook heb ik een broertje met CF. Ik ben onder behandeling in het Erasmus MC in Rotterdam. Ik werk 24 uur per week bij Albert Heijn als caissière. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om te shoppen en op stap te gaan met vriendinnen/vrienden. Ik heb een relatie met Marco sinds 04-09-2011

zaterdag 16 oktober 2010

Lekker thuis

Vanmorgen om 8.00uur mocht ik zelf mijn AB doen. Ik heb nu een easypump. Dat is een soort kerstbal met AB erin. Die moet ik aansluiten op mijn infuus en dan trek ie zichzelf leeg. Heel handig! Vanmorgen heb ik geoefend met de verpleging. Eerst mijn infuus doorspuiten, dan de AB en dan weer doorspuiten. Het doorspuiten vond ik best eng, maar nu gaat het vanzelf. Wel merk ik dat mijn infuus al gevoelig wordt. Ook in het ziekenhuis zeiden ze dat ik het goed in de gaten moest houden.

Daarna ben ik lekker naar huis gegaan. En heb ik even geslapen, want ik was toch wel erg moe. Net heb ik zelf mijn AB gedaan met een klein beetje hulp, want tjah hij zit op mijn hand. Dus moet je het met 1hand doen, niet heel handig. Maar komt goed.

Vanavond lekker op de bank wat tv kijken en mijn wekker zetten want om 12uur vanacht krijg ik weer AB. Morgen vroeg om 8uur weer.
Ik ben in ieder geval heel blij dat ik thuis ben. En weer lekker kan eten! Want dat heb ik toch wel gemist. Ook moet ik van mijn longarts nu 3x per dag drink voeding gebruiken omdat mijn gewicht maar niet omhoog wil..
Volgende week donderdag moet ik weer terug. Ik hoop dat alles goed gaat thuis!

Liefs xx

5 opmerkingen:

  1. Stel je onafhankelijker op. Ik denk dat je ouders daar een groot deel aan hebben. Ik weet waar ik over praat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een stomme reactie hierboven, ik zou zeggen niks van aan trekken!
    Enne... haha zo grappig dat ik tegen kwam in de gang en ik zei eigenlijk zo automatisch 'hoi' maarja je kent mij natuurlijk helemaal niet. Dat was de eerste keer dat we elkaar zagen en liep ik nog met een kappie op ook haha!
    Ik wens je heel veel succes thuis, het gaat je vast allemaal wel lukken! En hopelijk houd je infuus het nog lekker lang uit!
    groetjes Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Sanneke,
    Ik lees je blog af en toe via CFcafe maar het geloof ik nog nooit bij je gereageerd!. Fijn dat je weer thuis bent, de easypump werkt prima. Toch handig zo'n uitvinding.
    Nu lekker thuis opknappen, succes en sterkte,

    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Sanne, wat lekker dat je weer thuis bent! En inderdaad handig he, die easypump, zo licht dat je bijna niet merkt dat je hem bij je draagt.
    Ik begrijp die eerste reactie hierboven totaal niet, gewoon stom zoals Daphne al zei. ;-)
    Beterschap verder,
    groetjes van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Daphne
    Ik snap die reactie ook niet, maar goed.. Trek me er niks van aan! :)

    Haha ja ik zag jou ook! Nu je het zegt. Want ik herkende jou niet! Eigenlijk zeg je inderdaad automatisch hoi.. Hahaha..Echt toevallig!

    BeantwoordenVerwijderen