Over mij

Mijn foto
Ik ben Sanne, 27 jaar en ik heb CF. Ook heb ik een broertje met CF. Ik ben onder behandeling in het Erasmus MC in Rotterdam. Ik werk 24 uur per week bij Albert Heijn als caissière. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om te shoppen en op stap te gaan met vriendinnen/vrienden. Ik heb een relatie met Marco sinds 04-09-2011

donderdag 14 oktober 2010

Nieuw infuus

Vanmorgen was ik het zat. Ik werd gek van de jeuk. De verpleegster kwam kijken en jahoor mijn infuus moest eruit. Hè verdorie! Want dat betekend dat er ook weer 1 terug in moet. En dat is nou net wat ik niet wil. Maja soms heb je niks te willen en moet het toch, hoe erg je er ook tegen verzet. Toen ik mama aan de telefoon had kwamen de tranen.. Gelukkig heeft ze me rustig gekregen en daarna ben ik lekker gaan douchen. Toch veel fijner dan met infuus en die toestanden.
Ze zouden na het douchen een nieuw infuus erin zetten, maar ik hielt stijf mijn mond dicht. Ik ga niet zeggen dat ik klaar ben en dat ik graag het infuus wil hebben hahaha. Ze hebben er net een nieuw infuus erin gezet, heel de afdeling heeft me gehoord denk ik.. Af en toe vind ik dat echt kinderachtig, maar het gebeurd gewoon. Kan dat niet tegenhouden op 1 of andere manier. Maar ik heb het gevoel dat ie niet goed zit. Hij doet pijn en die pijn heb ik nog niet gevoelt. We zullen zien..

Net na de middag heb ik LF geblazen. En ja ik ben blij!!!! Ik had 2.01 liter geblazen en afgelopen maandag was het nog 1.80.. Het gaat de goede kant op!! :)

De zaalarts kwam met de mededeling dat ik morgen naar huis mag met infuus enzo, dat ik thuis de behandeling verder af moet maken. Vanavond gaan we oefenen met doorspuiten en hoe het werkt allemaal. Ik ben heel benieuwd. Omdat mama morgen heel de dag moet werken wordt het zaterdagochtend dat ik naar huis ga. Ik heb het liefst wel dat mama mij komt halen!
Mijn eigen longarts is nog niet langs geweest. Dus of ik het allemaal moet geloven weet ik niet, maar we zullen zien.

Liefs xx

2 opmerkingen:

  1. Bah bah! Een nieuw infuus laten prikken is ook niet leuk. Dat gekloot aan je lijf steeds, groot gelijk!
    Gelukkig mag je thuis de kuur afmaken. Ik ben vandaag opgenomen en sta al te popelen om naar huis te gaan haha

    Liefs! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het valt me wel op dat je heel erg afhankelijk van "mama" bent. Eigen verantwoordelijkheid maakt je flinker meid. Met of zonder cf je bent al twintig. Ook als je ziek bent kun je op jezelf gaan wonen. Bovendien lees ik dat je nog weinig last van cf hebt. zoveel te langer je thuis woont zoveel te moeilijker wordt het zelfstandig te wonen als je zieker wordt.

    BeantwoordenVerwijderen